Collage fotball

Gick för första gången på ett Collage fotball game, den här helgen. Vilket inte var en 2 timmars match, utan en heldags event. Matchen började kl 12 och vi var på plats redan vid 9. ”Tailgating” kallas det visst. Bord, stolar, grillutrustning,mat i stora lass, till och med en tv, allt man ev skulle behöva ,var medtaget. Massvis med folk var det också, amerikaner gör nämligen allt kan till en fest. Själva matchen förstod jag inte så mycket av, även om mitt sällskap gjorde det bästa de kunde för att förklara det för mig.

Det som underhöll mig mest var uppträdandena i halvtid. De uppmärksammade veteraner. Alla i arenan ställde sig upp och stämningen var uppblåst av deras stolthet över sin militär. Orkestern formerade sig efter vilken grupp av militären de för tillfället pratade om, och det var faktiskt mäktigt att se.. De flög över arenan med jas-plan, hade fyrverkerier och släppte ballonger. Kunde inte låta bli, utan var tvungen att skratta lite åt dem. Det räcker inte med lagom här inte... Ju större ju bättre!


The Army


The Navy


Självklart är det självaste frihetsgudinnan som fyrverkerierna kommer från.
Och det räcker inte med en flagga, man behöver faktiskt 4 , för man kanske har missat vert man är eller nått sånt! Hemska tanke!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hejsan,Hola, Hello!
Jag är en lantlolla från Värlmands djupa skogar ... Jag är dock för tillfället bosatt I South Carolina- USA. Japp, Jag har bytt ut min bekväma Svensson-livstil i landet-lagom, mot highschool, junkfood och fotballgames. Följ min blogg och se hur många kilon jag lägger på mig, glittriga tröjor jag köper och allt annat man kan hinna med under ett år i USA.

RSS 2.0