Not another teen-movie

Igår var det Homecoming. Huvud-dramat i oh så många highschools filmer.
Snabb förklaring av vad Homecoming innebär; Senior-fotbollsspelarna tävlar om att bli utdelad titeln Homecoming King. De bjuder ut varsin tjej(som kan gå i vilken klass som helst) och tjejerna tävlar om att bli skolans drottning. Sen röstas det separat om vem som ska bli kung och drottning. Det blir alltså en kung, med eskort, och en drottning med eskort...Konstigt nog röstar lärarna på kungen medan eleverna röstar på drottningen.

Hela dagen kretsade runt förberedelserna för kvällens Homecoming evenemang. Dagens tema var school-spirit, så alla gick runt med skolans färger, ( vilket är maron och svart). Skoldagen avslutades också tidigare än vanligt, till förmån för the pep-parade ute på fotbolls planen. Där fick deltagarna för homecoming visa upp sig en sista gång innan ”the real deal” , sen fick cheerleaderserna hoppa omkring lite grann, och allt avslutades med en skönhetstävling (vilket var min favoritdel).

 
Finn 13 Fel ...


Här jagar deltagarna för skönhetstävlingen rektorn runt fotbollsplanen. 


Folk åkte sen hem för något snabbt att äta, för att lite senare samlas på ”the senior parkinlot” där vi gjorde oss redo för matchen. De går som sagt var verkligen in för att hejja på! Dagen till ära beslutade även jag mig för att gå in helhjärtat och get painted up! Vilket jag ångrade bittert då det blev hyfsat kallt framåt kvällen, (värt det var det ändå, önskar Sverige hade något liknande, för det var grymt kul ;P)

Becka och Ali målar upp mig.





Amanda var en av deltagarna för homecoming och var fint uppklädd.

I halvtid ställdes de tävlande tjejerna ut sig mitt på planen, eskorterade av sina pappor (?) och de utropade vinnaren , av titeln ” Queen of 2011/2012”. Vinnaren av årets kung hade redan utgetts tidigare, under pep-paraden tidigare under dagen. Det verkar som om drottning positionen har ett större spektakel runt sig är kungens...


Vinnaren ...woopwoop

Sammanfattning; Ytterst rolig dag, med många nya intryck. Kan inte riktigt sluta förundras över hur saker och ting går till här, varje dag är en ny upplevelse, även om den må vara bisarr, underhållande eller frustrerande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hejsan,Hola, Hello!
Jag är en lantlolla från Värlmands djupa skogar ... Jag är dock för tillfället bosatt I South Carolina- USA. Japp, Jag har bytt ut min bekväma Svensson-livstil i landet-lagom, mot highschool, junkfood och fotballgames. Följ min blogg och se hur många kilon jag lägger på mig, glittriga tröjor jag köper och allt annat man kan hinna med under ett år i USA.

RSS 2.0