WillyWonka

Något jag aldrig slutar förundras över är amerikaners matvanor. Fastfood så mycket det går, så ofta det går. Tex, alla jag har pratat med har 5 guys som sitt favoritställe att köpa hamburgare på... För när man beställer pommes frites till sin hamburgare där, så slänger de över en skopa extra i påsen. Vilket jag tyckte var väldigt opraktiskt, då man får gräva fram sin hamburgare och flotta ner sina fingrar pga av alla pommes som var ivägen.. Påsen blir också alderles fläckig och äcklig av fett , och det får iallafall mig att tappa matlusten, men för dem kanske det ser aptitretande ut, vad vet jag?
Men det är hur som helst tydligen något man borde älska här, extra mycket...

Fett och socker som sagt var...
Upptäckte de här tuggummi smakerna när jag var inne på Walmart förra veckan, och självklart var jag tvungen att köpa dem. Jag fullkomligt älskar äppel-pajs tuggummit. Det är gudomligt! Förutom strawberry shortcake och äppelpajs-smak så finns det också lime-cheesecake och choklad/mint glass-smak... Spännande eller galet?

Kanske lite av båda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hejsan,Hola, Hello!
Jag är en lantlolla från Värlmands djupa skogar ... Jag är dock för tillfället bosatt I South Carolina- USA. Japp, Jag har bytt ut min bekväma Svensson-livstil i landet-lagom, mot highschool, junkfood och fotballgames. Följ min blogg och se hur många kilon jag lägger på mig, glittriga tröjor jag köper och allt annat man kan hinna med under ett år i USA.

RSS 2.0