i set fire to the rain

Spenderade helgen med de andra utbytesstudenterna, Isa och Paulina från Mexico och Clara från Tyskland.
Konstigt nog har vi upptäckt att vi liknar varandra mer än vi liknar Amerikanska tonåringar.
Jag tycker det är facinerande att vi beter oss mer liknav Mexicanare än  Amerikaner. Det känns trots allt som om Svensk-kultur borde vara mer som USAs än som Mexicos. Men det är ju tydligt att så är inte fallet.


Isa med sin gigantiska pasta-tallrik på Olive garden. Vi bestämde oss för att vi behövde en "night out" med lite riktig mat, så det fick bli smaker från Italien;pasta, vitlök och kyckling som mättade våra magar.


Brenda, våran representant som vakade över våran sleep-over, hade fixat så att vi kunde knyta lite halsdukar som kyrkan ska dela ut till de hemlösa, när de ger dem mat på onstagskvällarna. Det kyler på ordentligt på kvällarna nu. 


Obligatoriska tillhörheter på ett sleep-overparty är  ansiktsmasker, foton, och massvis av mat/godis.
Vi checkade av alla de grejorna, särskilt de sistnämda,i överflöd hade vi både foton och godis.

Kommentarer
Postat av: monstermalin

Iiiiiirma!!! Hur är din svenska egentligen?

"mer lika TILL(??) mexicanare än TILL(?!?) amerikanare....Du kommer ha toppbetyg i eng när du kommer hem men sv betyget drar åt fanders..;)

Du har gjort så flera gånger åxå.

"FÖR" exempel, till exempel.

Hur som helst, får en film i huvet när du skrev detta inlägget...Grease, du vet. Puss!

2011-11-09 @ 22:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hejsan,Hola, Hello!
Jag är en lantlolla från Värlmands djupa skogar ... Jag är dock för tillfället bosatt I South Carolina- USA. Japp, Jag har bytt ut min bekväma Svensson-livstil i landet-lagom, mot highschool, junkfood och fotballgames. Följ min blogg och se hur många kilon jag lägger på mig, glittriga tröjor jag köper och allt annat man kan hinna med under ett år i USA.

RSS 2.0