If it kills me

Nu har jag alltså undergått den första riktiga fys-träningen inför kommande fotbollssäsongen. Av någon mysko regel så är vi inte tillåtna att röra en fotboll under hela december eller januari, vilket inte innebär vila, utan plågsam konditionsträning. Kul...

Grejen är den att jag inte är van att någon står med en piska över ryggen och eggar på. Vilket det är här. Snabbare, snabbare, snabbare!

Så illa var det inte, men om man har i baktanke hur otränad jag är just nu, så var det ett under att jag överlevde träningen. Tydligen så var det ett lugnt pass, för en mjukstart ... Tydligen.

Debbra tröstade mig när jag kom hem med inbakad brieost, så nu är jag tillbaka på ruta 1 igen. Men misströsta ej, jag har träning imorgon igen, och dagen efter det, och dagen efter det och ...... Här tränar de nämligen varje dag efter skolan, oavsett vilken sport det angår. Och jag antar att det är därför som jag inte har sett så många överviktiga ungdomar ,i alla fall inte lika många  som jag trodde jag skulle se...



Ivrig att komma ut och använda mina springskor första gången på länge,l
yckligt ovetande om den kommande tortyren.

- Jag skrattar faran rakt upp i ansiktet, HAHAHA

Korkat och naivt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hejsan,Hola, Hello!
Jag är en lantlolla från Värlmands djupa skogar ... Jag är dock för tillfället bosatt I South Carolina- USA. Japp, Jag har bytt ut min bekväma Svensson-livstil i landet-lagom, mot highschool, junkfood och fotballgames. Följ min blogg och se hur många kilon jag lägger på mig, glittriga tröjor jag köper och allt annat man kan hinna med under ett år i USA.

RSS 2.0